Herlev Kommune ligger i Region Hovedstaden og dækker et område på 12 km². Kommunens seks centre og to stabe ledes af kommunaldirektøren og to direktører. Staben for IT, Personale og Økonomi har ansvar for interne funktioner, der understøtter fagcentrenes drift. Staben omfatter IT og Digitalisering: Monopolbrud og offentlig digitalisering, IT-kontraktstyring, IT-sikkerhed, IT-beredskab, support til ca. 1.800 brugere, fordelt på 40 lokationer, drift af 130 servere, telefoni og netværk, 220 forskellige IT-systemer, help desk, brugeroprettelser, nye IT-systemer m.m.
Siden juli 2023 har Herlev Kommune haft et samarbejde med Mansoft, da Herlev Kommune havde et gap mellem ansættelser i deres IT-afdeling og derfor et akut behov for kompetente hænder i denne interimsperiode. Valget faldt på Mansoft til levering af en ekstern IT-konsulent, idet Kim Nygård Christoffersen, IT- og Digitaliseringschef for Herlev Kommune havde kendskab til Mansoft og Martin Aasted Andersen, Markedschef hos Mansoft, fra sit tidligere job som IT- og Digitaliseringschef i Stevns Kommune.
Herlev Kommune fik en supporter fra Mansoft ud til at hjælpe med fix af printere og anden hardware, wiping af PC'er, 1st, men også 2nd level support i form af; walk-ins- og outs, telefon, mail m.m. samt oplæring af nye medarbejdere og overlevering af viden.