Managed ServiceS

Vi tager det fulde ansvar for driften af jeres infrastruktur med vores Managed Service aftaler

Vi tager os af din IT-drift, så du kan fokusere på din forretning 

Med en Managed Service aftale kan du fokusere på din virksomheds kernekompetencer, mens vi sikrer en driftsikker og funktionsdygtig IT-platform. Vi opererer indenfor 2 kerneområder: Client Management/Modern Workplace og Infrastruktur/Datacenter.

CLIENT MANAGEMENT OG MODERN WORKPLACE

Vi vedligeholder og opdaterer dit SCCM- eller MDT-miljø, optimerer Intune, opdaterer jeres applikationer og sikrer at jeres samlede Deployment-miljø er state-of-the-art.

Se mere

INFRASTRUKTUR/DATACENTER

Med Mansoft som din partner kan du sikre både vedligeholdelsen og udviklingen af din IT infrastruktur og transformationen mod en mere forretningsdrevet IT.

Se mere

Hvorfor Managed Services?

Der er gode, forretningsmæssige perspektiver for din virksomhed i at have en serviceaftale med Mansoft. Du kan fokusere på din virksomheds kernekompetencer, mens Mansoft sikrer en driftssikker og funktionsdygtig IT platform.

Mansoft servicerer i dag en lang række større private og offentlige virksomheder. I et samarbejde med Mansoft nyder du gavn af følgende fordele:

  • Du reducerer dine omkostninger via en transparent prismodel med faste og forudsigelige omkostninger

  • Du får adgang til de dygtigste specialister med færdigheder og ekspertviden, du ikke har in-house

  • Du får IT systemer, der altid er opdaterede og sikret mod trusler udefra

  • Du forbedrer dine medarbejderes tilfredshed med jeres IT systemer, der er altid er tilgængelige og opdaterede

Hvordan er Mansoft’s Managed Services anderledes?

Intet IT system er bedre end den service, der følger med. Der er mange udbydere af Managed Services. Mange købere oplever desværre, at leverancerne ikke lever op til det, de er blevet stillet i udsigt.

Når Mansoft overtager ansvaret for din IT infrastruktur og supporten af dine IT brugere, kan du forvente følgende:

  • I sikrer jer en kort bindingsperiode. Vi mener at det skal være frivilligt at samarbejde om hele eller dele af driften. Vi overholder det vi har aftalt og I bindes ikke op på lange kontrakter som er svære at komme ud af.
  • Vi sender ingen ekstraregninger medmindre at en given opgave ligger udenfor den eksisterende aftale. Dette aftales naturligvis gennem dialog og vi sender intet uden at vi har givet håndslag på dette.
  • I er sikret fuld transparens på den månedlige ydelse.
  • Vi rådgiver og arbejder altid hårdt på at finde den rette løsning der modsvarer dine behov.
  • I kan forvente en pragmatisk tilgang til samarbejdet og I vil opleve, at vi løser eventuelle udfordringer sammen med jer.

Vores servicekatalog

Kalendar

ServiceDesk

Med Mansoft som partner, sikres supporten af dine medarbejdere og driften af din IT infrastruktur. En driftsaftale med Mansoft giver dig og din organisation en sikkerhed for altid at kunne få hjælp i dagligdagen og i kritiske situationer.

Mansoft har i dag en veletableret ServiceDesk med både 1st og 2nd line service med base på Mansofts lokaliteter i Holte og Århus. ServiceDesken er dit Single Point of Contact (SPOC).

Adgangen til ServiceDesken tilbydes via din egen kundeportal i ITSM systemet, via telefon og via mail. Mansoft kan ligeledes tilbyde en fremskudt 1st- eller 2nd line ServiceDesk placeret lokalt hos din virksomhed.

Licenssalg

ITIL & Service Management

Mansoft ønsker at give vores kunder en løsningsorienteret, transparent og pålidelig service. Vores Ticket System (TopDesk ITSM system) og de tilknyttede processer er baseret på ITILv3 rammeværket og indeholder de kundespecifikke SLA mål.

Mansoft´s ServiceDesk modtager, visiterer og løser henvendelser, herunder blandt andet:

  • Incidents (driftsforstyrrelser)
  • Service Requests (anmodninger/forespørgsler)
  • Changes (ændringer)

Alle henvendelser registreres og kategoriseres, så de bliver løst inden for de aftalte servicemål, hvilket betyder at fejl og forespørgsler altid bliver behandlet inden for det servicetidsrum og den reaktionstid, vi har aftalt.

Kurser

Service Delivery Management og rapportering

Mansoft har konstant fokus på, at driften af din virksomheds IT er optimal, dokumenteret og kontinuerligt forbedres i tæt samarbejde med dig. Dette sikres blandt andet via en Service Delivery Manager, der ligeledes sikrer, at de aftalte processer og samarbejdsprocedurer i forbindelse med drift, fejlretning og ændringshåndtering følges.

Vores Service Delivery Manager sørger for månedlig eller kvartalsmæssig driftsrapportering, der giver et overblik over udvikling og forbedringsmuligheder. Hos Mansoft får du og dine IT-ansvarlige login til vores kundeportal. Her kan du følge vores handlinger, tjekke dine åbne og lukkede sager, finde kontaktinformationer og hente måneds- og kvartalsstatistikker. Det giver gennemsigtighed til gavn for samarbejdet.

Konsulenter

Operational Services

Når Mansoft tager ansvaret for din kritiske infrastruktur, dine forretningsunderstøttende services og applikationer, bygger det på et fundament af kompetence, viden og erfaring. Vi ved, hvad det vil sige at sikre en stabil drift, høje oppetider og konstant være på forkant mod trusler udefra.

Vores løbende vedligehold er bygget op omkring et veldokumenteret driftshjul med kontinuerlige aktiviteter, herunder proaktiv overvågning af infrastruktur og services med udbedring af eventuelle fejl samt opdatering og patchning af systemer i forhold til nye features, stabilitet og sikkerhed.

Vores løbende drift af din IT infrastruktur bygges op omkring følgende services:

  • Overvågning/monitorering
  • Patch Management
  • Release & Deployment Management
  • Back-up
  • Asset Management
  • Capacity Management
  • User og Image Management (brugerhåndtering)
  • HW life cycle Management (håndtering af devices)
  • SW life cycle Management
Konsulentassistance

Rådgivning & optimering

Udover at supportere og vedligeholde din IT infrastruktur, vil et samarbejde med Mansoft altid inkludere effektiviseringer og løbende udvikling. Sammen med dig og din forretning arbejder vi med CSIs (Continual Service Improvements), der blandt andet kan indeholde ny teknologi, nye features, automatiseringer og procesforbedringer.

Mansoft rådgiver og er udførende i alle leverancens faser, fra analyse og design til implementering af projekter og til Managed Services.

Vi afholder tekniske workshops, vi holder dig opdateret på de tekniske roadmaps, vi foretager sikkerhedsanalyser, og har klare holdninger til styring og ”Governance” af din IT infrastruktur.

BOOK ET INSPIRATIONSMØDE

MARIA HAMMERICH JENSEN

Markedschef
+45 81 44 76 10
marh@mansoft.dk

Kontakt mig