Passer du ind hos Mansoft?

IT handler også om mennesker – og en karriere i balance

Kan du se dig selv arbejde i forskellige forretningskulturer, og med værktøjer der har stor betydning for rigtig mange mennesker? Og har du lyst til at prøve kræfter med spritnye IT-teknologier, hvor du samtidig skal lære at forstå kundens behov og hvordan teknologierne passer ind i deres forretning? Hvis ja, så passer du ind i Mansoft, hvor du får rig mulighed for at opleve forskellige forretningskulturer, anvende forskellige værktøjer og arbejde med mange forskellige typer af mennesker.

Vi har mange spændende kunder, både internationale og offentlige - og som ansat hos Mansoft arbejder du hos vores kunder som supplement til deres egne medarbejdere, hvor du vil løse opgaver på lige fod med deres egne medarbejdere eller du arbejder på projekter, som er styret enten af kunden selv eller af Mansoft. Det er med til at give dig en solid erfaring i at indgå i nye arbejdsfællesskaber, samt at anvende forskellige værktøjer og metoder.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Ledige stillinger

BLIV ELEV HOS MANSOFT

Vidste du at Mansoft ikke bare er et af Danmarks største IT konsulenthuse, men også en af de IT-virksomheder med de fleste elevpladser, både i København og i Aarhus?

Læs mere

START DIN KARRIERE HOS MANSOFT

Start din konsulentkarriere hos Mansoft. Når du er nyuddannet, er der ofte plads til den rigtige konsulenttype hos Mansoft.

Læs mere

BLIV IT-KONSULENT HOS MANSOFT

Hos os er der forskellige typer af opgaver, forskellige kunder og du kommer til at erfare, at der er mange forskellige måder at løse opgaver på og at ikke to virksomheder er ens.

Læs mere

BLIV SPECIALIST HOS MANSOFT

Som IT-specialist, får du hurtigt plads i vores Specialistgruppe, der arbejder med mange spændende projekter og er med til at gøre Mansoft til et af de foretrukne specialisthuse i Danmark.

Læs mere

FAQ

Her finder du svar på de spørgsmål vi hyppigst oplever at få omkring, hvordan det er at arbejde som IT-konsulent hos Mansoft.

Plus Icon

Hvad vil det sige, at Mansoft er et konsulenthus?

Vi fastansætter vores konsulenter, som bliver sendt ud til forskellige projekter hos vores kunder. Vi har over 100 fastansatte konsulenter, som til dagligt arbejder hos vores kunder, der består af både mellemstore og store offentlige og private virksomheder.

Plus Icon

Hvilke ansættelsesvilkår har en konsulent hos Mansoft?

Som konsulent hos Mansoft er du fastansat under funktionærloven med pensions- og sundhedsforsikring og løn under sygdom samt barns sygdom. Du har tryghed i din ansættelse, og en virksomhed som støtter op om din udvikling og trivsel både på og udenfor arbejdet.

Plus Icon

Hvordan er opstarten som ny hos Mansoft?

Ved ansættelse bliver du inviteret til en introdag på Mansofts hovedkontor i Holte, hvor du vil få en grunding introduktion til både virksomheden og kunderne. Derudover udformer vi i samarbejde med dig et personligt Mansoft CV, hvor vi afdækker dine erfaringer, faglige og personlige kompetencer. Du skal derudover på ”speed-date” med vores markedschefer, så I kan lære hinanden bedre at kende og de kan finde de kunder, hvor du passer ind. Du vil også have en uddannelsessamtale med din nærmeste leder, så du i de perioder, hvor du ikke er på opgave, har mulighed for at tage certificeringer og udvikle din faglighed. Efter du har været ansat i 3 måneder, vil der være en opfølgende samtale med HR om din opstart.

Plus Icon

Kan jeg risikere at komme ud på en kundeopgave, som jeg ikke har de rigtige faglige kompetencer til?

Det korte svar er nej. Dit Mansoft CV bliver præsenteret for kunden, som efterfølgende inviterer ind til en samtale, hvor du og markedschef sammen med kunden taler opgaven igennem og får svar på de spørgsmål, der måtte være. Er der et match mellem dig og kunden, så kan samarbejdet begynde, og du får en dato for hvornår du skal starte på konsulentopgaven.

Plus Icon

Skal man vide alt som konsulent?

Som konsulent kan man vide rigtig meget, men man kan og skal ikke vide alt. Vores konsulenter spænder lige fra IT-elever til IT-specialister, og selv vores specialister ved ikke alt, men de søger efter den viden, som de ikke har. Det er derudover umuligt at kende alle kundens applikationer, processer og ansatte fra dag 1, så derfor er det også helt naturligt at stille spørgsmål, når man er ude på kundeopgave. Du vil løbende komme til at udvikle din viden via certificeringer og sparring samt skabe erfaringer igennem kundeopgaver.

Plus Icon

Er der mulighed for at sparre med andre konsulenter?

Kundens medarbejdere ved en masse om deres specifikke miljø, så det er oplagt at sparre med dem. Derudover har du et bagland af Mansoft-kollegaer med en akkumuleret viden og erfaring fra mange forskellige miljøer, og hjælpen er ikke længere væk end en mail, en Teams-besked eller et opkald.

Plus Icon

Hvor lange er kundeopgaverne typisk?

Længden på kundeopgaverne varierer og afhænger også af, hvad der skal laves. Vores support- og driftskonsulenter kommer som regel ud på opgaver af 3-6 måneders varighed. Det sker ofte, at en kunde vælger at forlænge samarbejdet, så vores konsulenter oplever derfor ofte at være ude på opgave ved den samme kunde i en længere periode. Vores specialister er typisk ude på længerevarende opgaver, men kan også få til opgave at løse ad hoc-opgaver.

Plus Icon

Hvad er der af sociale aktiviteter med Mansoft kollegaerne?

Vi afholder jævnligt fredagsbarer, sommer- og julefest samt arrangementer i de enkelte afdelinger, hvor vi også mødes ind i mellem til enten faglig sparring eller en middag ude i byen. Derudover har du mulighed for at melde dig ind i vores medarbejderklub, som fire gange årligt tager ud på Sjælland og i Jylland og laver noget socialt og sjovt sammen – det kunne f.eks. være at køre gokart, bowling, escape room osv., så der er rig mulighed for at møde dine Mansoft kollegaer.

Plus Icon

Hvad er forventningen til arbejdstid/overarbejde?

Vores konsulenter har en normal arbejdsuge på 37 timer, typisk fra kl. 08.30-16.30. Der er utrolig sjældent overarbejde, aften- eller weekendarbejde hos kunderne, men sker det, at behovet opstår, så får konsulenten selv mulighed for at vælge det til eller fra – og bliver selvfølgelig aflønnet for de ekstra timer.

Plus Icon

Hvad sker der, hvis jeg ikke er ude på en kundeopgave? Er der jobsikkerhed?

Når du er nyansat, eller når du lige har afsluttet en opgave, kan du have perioder, hvor du ikke er ude hos en kunde. I disse perioder skal du have fokus på din faglige udvikling igennem kurser/certificeringer, indtil vores dygtige markedschefer igen har fundet en ny spændende opgave til dig. Du vil modtage din normale løn under de perioder, hvor du ikke er på opgave. Kommer du ud på en opgave og vælger at fortsætte din uddannelse/certificeringer i fritiden, så vil du modtage en bonus.

Plus Icon

Hvor vil man typisk få kundeopgaver?

Er man bosat på Sjælland vil man blive tilknyttet vores hovedkontor som ligger i Holte, og kunder/kundeopgaver i Storkøbenhavn (eksempelvis, Ørestaden, indre København, Ballerup og Lyngby). Er man bosat på Fyn eller i Jylland, så vil man blive tilknyttet vores kontor i Hinnerup, og få kundeopgaver nær dit geografiske område (eksempelvis, Aalborg, Århus, Brande, Kolding og Odense). Altid kun op til en times kørsel fra egen bopæl, medmindre andet er aftalt.

Plus Icon

Hvad gør jeg, hvis jeg oplever udfordringer eller andet hos en kunde?

Så har du et bagland hos Mansoft i form af den ansvarlige markedschef på opgaven, din nærmeste leder og HR, som du altid kan henvende dig til, uanset hvad der måtte være.

Plus Icon

Hvem vil være min nærmeste leder?

Arbejder du med support eller drift, så vil Bo Widal blive din nærmeste leder. Bo er en erfaren leder i IT-branchen og har i Mansoft ansvaret for tildeling af kundeopgaver til vores konsulenter, samt at sikre uddannelse og vidensdeling i supportteamet.

Er du specialist, så vil Gert Jensen blive din nærmeste leder. Gert har arbejdet med IT i 30 år, og er Operation Manager i Mansoft, og hjælper altid gerne med teknisk sparring og vejledning.

Plus Icon

Hvordan fungerer frokostordningen?

Vi har en Mansoft frokostordning, som du kan tilmelde dig. Er du på kontoret i Holte eller Hinnerup, så spiser du med i vores kantine, men er du ude ved en kunde, så lægger du selv ud for din frokost i kundens kantine, og får derefter pengene udbetalt af Mansoft.

Plus Icon

Andre goder?

Vi tilbyder en bruttoløsningsordning til alle medarbejdere ved køb af eksempelvis pendlerkort, teknologi mm. der er arbejdsrelateret.

ER DET DIG VI MANGLER?

Se vores ledige stillinger