Synoptik er en af de førende virksomheder inden for salg af briller og kontaktlinser i Danmark. I Danmark har Synoptik 102 butikker og har mellem 1.500 og 1.700 klienter.
I slutningen af 2015 startede Synoptik et samarbejde med Mansoft, efter Synoptik havde et SCCM opdateringsprojekt i udbud. I forbindelse med SCCM opdateringsprojektet valgte Synoptik at implementere SoftwareCentral. SoftwareCentral har forbedret virksomhedens interne IT processer og sørget for en bedre IT service i butikkerne.
"SoftwareCentral gav os mulighed for at give butikkerne en bedre IT-service, og det gjorde det lettere for vores tekniker at udrulle software på klient-PC’ere. SoftwareCentral har mange af de funktioner vi bruger i dagligdagen. Det kræver ikke admin rettigheder at installere software. Det giver butikkerne mulighed for at installere programmer som er godkendt og de skal ikke selv tage stilling til om et software er ok eller ikke, det har IT sørget for." siger Carsten Nygaard, Synoptiks Service Delivery Manager.
SoftwareCentral gavner især teknikerne "Teknikerne har den samme portal at arbejde i og den er forholdsvis overskuelig. Det er let at lave personlige eller jobfunktions indstillinger, og der er kommet en ensartethed i installationen af PC’ere." Takket være det nye SCCM og SoftwareCentral kan teknikerne nu reinstallere computere på under en time inklusive softwarepakker.